Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Και πάλι … για τις συμπτύξεις τμημάτων



Β'   Ε Ν Ω Σ Η                                                                                 Κιάτο 4 – 11 - 2013   
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ                                                                         Αρ. Πρωτ. 54                                     
               Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Δ/νση: ΚΛΕΙΣΘΕΝΟΥΣ 37
               20200 ΚΙΑΤΟ
         ΤΗΛ/FAX: 27420-22621
   e-mail: belmekor@otenet.gr
 
                                                                                                                                                 ΠΡΟΣ: ΔΔΕ Κορινθίας
                                                                                                  ΚΟΙΝ. Α) Περιφέρεια Π & ΔΕ Πελοποννήσου
                                                                                                                                Β) Σχολεία περιοχής μας
Γ) Ένωση Γονέων δήμου Σικυωνίων
                 
Και πάλι … για τις συμπτύξεις τμημάτων

Το ΔΣ της Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας έχει εκφράσει κατ’ επανάληψη τη διαφωνία του με την πολιτική της δραματικής μείωσης των δαπανών για τη δημόσια εκπ/ση. Συνολικά ο κλάδος μας διαφωνεί και αντιστέκεται μ’ όσες δυνάμεις διαθέτει στην πολιτική της λιτότητας και των περικοπών που διαλύει τη δημόσια εκπ/ση. Δυστυχώς μέχρι τώρα έχουν ληφθεί σωρεία επώδυνων μέτρων που είναι σε βάρος τόσο του δημόσιου εκπ/κού συστήματος όσο και των λειτουργών του. Αφορούν άμεσες και δραματικές περικοπές σε δαπάνες για τη δημόσια παιδεία, μισθούς, συντάξεις, αύξηση φορολογίας κλπ, αλλά έχουν ληφθεί και μέτρα που αποσκοπούν να μειώσουν το έμψυχο δυναμικό των εκπ/κών με απώτερο σκοπό την περαιτέρω μείωση του μισθολογικού κόστους.
Ένα αρνητικό μέτρο είναι και ο χωρισμός των τμημάτων που γίνεται με ανώτατο αριθμό τους 27 μαθητές και κατά περίπτωση ακόμη και τους 30 μαθητές, στο οποίο σύσσωμη η εκπ/κή κοινότητα έχει αντιταχθεί. Ακόμη και σε περιπτώσεις που παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες, τις οποίες η Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας με τεκμηριωμένο και πειστικό τρόπο έχει αναδείξει και εξηγήσει, δίνονται εντολές από τη ΔΔΕ Κορινθίας για συμπτύξεις τμημάτων, ακόμη και για τη Γ’ ΓΕΛ και μάλιστα ενώ έχουμε ήδη μπει στο 3ο μήνα του διδακτικού έτους!

Ως κλάδος είμαστε υπέρμαχοι για την άψογη λειτουργία των σχολείων από την πρώτη κιόλας μέρα έναρξης των μαθημάτων και για το σκοπό αυτό έχουμε καταθέσει αρκετές προτάσεις. Όμως δεν ευθυνόμαστε που μέχρι σήμερα έχουν χαθεί πολλές χιλιάδες διδακτικές ώρες. Επίσης τα προβλήματα αυτά δεν μπορούν να λυθούν με τρόπους οικονομετρικούς, αντιεκπαιδευτικούς, που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών, καταστρατηγούν την αρχή της ισοτιμίας και δημιουργούν αίσθημα αδικίας. Επιθυμούμε οι λύσεις που δίνονται να υπηρετούν την παιδαγωγική, τη νομιμότητα, την ισότητα και το δίκαιο.
Δε μπορούμε να δεχτούμε τη λύση που δρομολογήθηκε στο 2ο ΓΕΛ Κιάτου, προκειμένου να ισχύσει η σύμπτυξη τμημάτων, διότι παραβαίνει τις παραπάνω αρχές. Δεν είναι δυνατόν τμήματα και μάλιστα της τρίτης και κρισιμότερης τάξης του λυκείου να είναι ανισομερώς κατανεμημένα. Δεν μπορεί δηλαδή, εξαιτίας της δυσκολίας που παρουσιάζει το συγκεκριμένο σχολείο με τις μικρές διαθέσιμες αίθουσες, και προκειμένου να επιτευχθεί η σύμπτυξη των τμημάτων, ν’ ακολουθούνται λογιστικές αλχημείες! Είναι αδιανόητο για μας ένα τμήμα της Γ’ ΓΕΛ να λειτουργεί με 17 μαθητές και ένα άλλο με 24 μαθητές! Τέτοιες λύσεις τις θεωρούμε απαράδεκτες διότι δεν υπηρετούν την αρχή της ισότητας, δε δημιουργούν αίσθημα δικαίου, είναι αντιπαιδαγωγικές, δημιουργούν διαφόρων ειδών αντιπαραθέσεις που τραυματίζουν το ευαίσθητο και ήρεμο κλίμα που πρέπει να επικρατεί σ’ ένα σχολείο και για τους παραπάνω λόγους είναι παράνομες.
Καλούμε το Δ/ντή ΔΕ Κορινθίας να μην υιοθετήσει τέτοιες λύσεις. Η σύμπτυξη των τμημάτων στα σχολεία της περιοχής μας δεν πρόκειται να επιφέρει εξοικονόμηση προσωπικού. Με τίποτα δεν πρόκειται να εξοικονομηθεί ούτε ένα ολόκληρο κενό! Τέλος σε όσους διατείνονται ότι η αντίδρασή μας είναι συντεχνιακή τους διαβεβαιώνουμε ότι προτεραιότητα μας είναι ο μαθητής αλλά ταυτοχρόνως τους υπενθυμίζουμε ότι η προτεραιότητα αυτή γίνεται πραγματική μόνον όταν στηρίζεται και δεν εξουθενώνεται ο καθηγητής! Επιπλέον, οι εργασιακές συνθήκες των εκπ/κών είναι ταυτόχρονα και συνθήκες μάθησης των μαθητών. 

             ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Β’ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                                                  Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Κώστας Αντωνόπουλος                                                                                                                     Δημήτρης Γκενές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου