Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022

Οι «καινοτομίες» του ΥΠΑΙΘ και άλλα φληναφήματα

Β'   Ε Ν Ω Σ H

ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

 

Δ/νση: ΚΛΕΙΣΘΕΝΟΥΣ 37

            20200 ΚΙΑΤΟ

            ΤΗΛ/FAX: 27420-22621

e-mail: belmekor@otenet.gr

http://belmekor.blogspot.gr

 

 

Κιάτο, 3/10/2022

 

Αρ. πρωτ.: 19

 

 

 

ΠΡΟΣ: Σχολεία περιοχής μας

ΚΟΙΝ: - Δ/νση ΔΕ ν. Κορινθίας

-       Α’ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

 

 

 

 

Θέμα: Οι «καινοτομίες» του ΥΠΑΙΘ και άλλα φληναφήματα

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

 

Είναι γεγονός ότι η φετινή χρονιά ξεκίνησε με το ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022, το οποίο προβλέπει την συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων στις σχολικές μονάδες και τον ορισμό ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, και το οποίο σήκωσε πολλή συζήτηση στα σχολεία.

Πέρα από τις επισημάνσεις του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, οι οποίες σας έχουν ήδη γνωστοποιηθεί μέσω της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, θα θέλαμε να επισημάνουμε και εμείς από την μεριά μας τα εξής:

·         Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς ομίλους το ΦΕΚ δεν προβλέπει καμία υποχρεωτικότητα αλλά μόνο δυνητική συμμετοχή των εκπαιδευτικών.

·         Ότι οι Συντονιστές θα οργανώνουν συναντήσεις εργασίας με τους εκπαιδευτικούς κάθε μήνα, αλλά προφανώς θα το πράττουν στα κενά τους ή αν δεν υπάρχουν κοινά κενά στον ελεύθερο χρόνο τους, δικό τους και εκπαιδευτικών.

·         Ότι οι Συντονιστές θα οργανώνουν «τουλάχιστον τρεις διδασκαλίες εντός του διδακτικού έτους, τις οποίες παρακολουθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί της ομάδας τάξεων/ειδικοτήτων». Παρόλα αυτά, αυτές οι τρείς ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ διδασκαλίες δεν προβλέπεται ποιος θα τις πραγματοποιήσει. Ούτε προβλέπεται ότι οι συντονιστές μπορούν να ορίσουν κάποιον/α να τις πραγματοποιήσει. Ή μήπως ο Συντονιστής θα πρέπει να προσθέσει μία ακόμα υποχρέωση στο κεφάλι του;

·         Επίσης αναφέρονται τα κριτήρια επιλογής του Συντονιστή αν υπάρχουν περισσότερες της μίας αιτήσεις. Αν δεν υπάρχουν αιτήσεις με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή; Δεν θα έπρεπε να είναι ενιαία για όλα τα σχολεία; Το ΦΕΚ δεν αναφέρει τίποτα περί αυτού. Γιατί λοιπόν να μεταφέρεται αυτό το βάρος στους Διευθυντές;

·         Δεν υφίσταται ο θεσμός του Μέντορα αν δεν υπάρχουν συνάδελφοι με λιγότερα από πέντε (5) χρόνια προϋπηρεσίας.

·         Επίσης προβλέπεται ότι ο Μέντορας «Οργανώνει σε συνεργασία τόσο με τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, όσο και με τον εκπαιδευτικό την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους». Άλλη μία εργασία απλήρωτη πέρα από τις υποχρεώσεις του καθηγητή – Μέντορα!

·         Αλλά και στην περίπτωση που ο Μέντορας δεν είναι συναφούς ειδικότητας με τον «καθοδηγούμενο» - ο οποίος ταυτόχρονα καθοδηγούμενος μπορεί να έχει πλήθος τυπικών προσόντων, διδακτορικά κ.λπ,  μπορεί και περισσοτέρων από τον «Μέντορά» του- τότε «… συνεπικουρείται κατά την επιτέλεση των καθηκόντων και εν γένει του έργου του από έμπειρο και εξαιρετικής υπηρεσιακής και παιδαγωγικής/διδακτικής συνέπειας και επάρκειας εκπαιδευτικό της ειδικότητας του καθοδηγούμενου εκπαιδευτικού που υποδεικνύει ο/η Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/μένη της σχολικής μονάδας». Και το ερώτημα που τίθεται είναι με ποια κριτήρια, αν είναι υποχρεωτική η ανάληψη μιας τέτοιας εργασίας και εν τέλει γιατί να προσθέσει σε κάποιον συνάδελφο απλήρωτη εργασία; Επίσης γιατί να αναλάβει αυτός την ευθύνη;

Το Δ.Σ. της Β΄ΕΛΜΕ θεωρεί ότι αυτές οι θέσεις θα έπρεπε να προέβλεπαν επιμόρφωση, επιμίσθιο ή και μείωση ωραρίου, οπότε πιστεύουμε και καλούμε σε αυτό τους συναδέλφους να μην διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις ευθύνης εθελοντικά. Επίσης, καλούμε και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην προχωρήσουν σε υποχρεωτική ανάθεση των παραπάνω ευθυνών σε συναδέλφους που δεν το επιθυμούν, όπως επίσης η ανάθεση αυτή να μην επηρεάσει το διδακτικό ωράριο ούτε να αποβεί σε βάρος του. Επίσης, καλούμε Διευθυντές και συναδέλφους να διασφαλίσουν ήρεμο και συναδελφικό κλίμα, καθώς και την απρόσκοπτη διδακτική λειτουργία των σχολείων μας.

Τέλος, θα θέλαμε να παρατηρήσουμε ότι οι παραπάνω ιδεοληψίες της κας Κεραμέως και της Κυβέρνησης δεν στοχεύουν στην βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Φάσκουν και αντιφάσκουν. Επιδιώκουν διορισμούς συναδέλφων με αυξημένα τυπικά προσόντα και μετά τα ακυρώνουν καθώς τους θεωρούν «αγράμματους» που κάποιος πρέπει να τους καθοδηγήσει. Ας μην ξεγελιόμαστε, όλοι ξέρουν ότι όλα αυτά, εν πολλοίς γίνονται στα σχολεία μας. Πάντα οι συνάδελφοι βοηθούσαν, άλλος περισσότερο άλλος λιγότερο, τους λιγότερο έμπειρους συναδέλφους. Η στόχευση είναι απλή: να μπει από την πίσω πόρτα η ατομική αξιολόγηση και να διευρυνθεί το ωράριο μας με απλήρωτη εργασία.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Β’ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Ο πρόεδρος

 

 

 

Αλέξης Τρίμης

 

Η γεν. γραμματέας

 

 

 

Πέννυ Αθανασίου

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου