Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Κλειστά σχολεία λόγω κορονοϊού, εξ αποσπάσεως εκπ/ση και λοιπή επικαιρότητα

Β'   Ε Ν Ω Σ H
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Δ/νση: ΚΛΕΙΣΘΕΝΟΥΣ 37
            20200 ΚΙΑΤΟ
            ΤΗΛ/FAX: 27420-22621


Κιάτο, 15/4/2020

Αρ. πρωτ.: 8



ΠΡΟΣ: Σχολεία περιοχής μας

ΚΟΙΝ: Δνση ΔΕ Κορινθίας



Θέμα: Κλειστά σχολεία λόγω κορονοϊού, εξ αποσπάσεως εκπ/ση και λοιπή επικαιρότητα

Όλοι μας βιώνουμε μια πρωτόγνωρη και ιδιαίτερα επικίνδυνη κατάσταση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία αναπόφευκτα επηρέασε και την εκπ/ση με την αναστολή των μαθημάτων για πάνω από ένα μήνα.
Η πανδημία δεν έχει παρέλθει και επομένως το ενδιαφέρον όλων μας είναι πρωτίστως στην προστασία της δημόσιας υγείας, ώστε να περιοριστεί όσο γίνεται περισσότερο η διάδοση του ιού. Παρά ταύτα όμως το δημόσιο σχολείο και οι εκπ/κοί του σταθήκαμε για μια ακόμη φορά δίπλα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, εξασφαλίζοντας μέσω της εξ αποστάσεως εκπ/σης μια όσο μπορούσαμε καλύτερη επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία. Κινηθήκαμε με γνώμονα την αγάπη και το ενδιαφέρον προς όλους τους μαθητές μας αλλά και την ανάγκη η σχέση καθηγητών - μαθητών να μην διακοπεί, ιδιαίτερα αυτές τις δύσκολες ημέρες. Δεν το πράξαμε εξαιτίας της υποχρεωτικότητας της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που δεν υφίσταται, διότι τότε θα ταυτιζόταν με τη δια ζώσης εκπ/ση, που είναι αναντικατάστατη. Επισημαίνουμε επίσης ότι με την εξ αποστάσεως εκπ/ση δεν προχωράμε την υλη και ότι πραγματοποιείται εμπέδωση και επανάληψη αυτής. Επιπλέον, σύμφωνα και με τις οδηγίες του υπουργείου, μπορεί να πραγματοποιείται είτε η ασύγχρονη είτε η σύγχρονη εκδοχή της είτε συνδυαστικά.

Δυστυχώς όμως στην προσπάθειά μας αυτή δεν είχαμε την υποστήριξη του υπουργείου, το οποίο παρότι διέθετε τις ψηφιακές δομές μέσω του ΠΣΔ, οι πλατφόρμες ασύγχρονης και σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπ/σης, που διέθετε, δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν εξαιτίας της χρόνιας εγκατάλειψής του από την πολιτεία. Στη συνέχεια το ΠΣΔ, σε μια προσπάθεια αναβάθμισής του, κατάφερε να υποστηρίξει  μόνον την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπ/ση.
Όμως υφίστανται και άλλα προβλήματα όπως: ένα σημαντικό μέρος των νοικοκυριών, πλέον του 21%, δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία του και αρκετά παιδιά δεν διαθέτουν τον τεχνικό εξοπλισμό. Επίσης οι εκπ/κοί δεν είχαν τη σχετική επιμόρφωση από το υπουργείο. Εντούτοις καταβάλλοντας τεράστια προσπάθεια, με αλληλοϋποστήριξη και συνεργασία μεταξύ συναδέλφων, ξεπεράστηκε η έλλειψη εμπειρίας και επιμόρφωσης στην τηλεκπαίδευση. Το υπουργείο την έλλειψη λειτουργίας της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπ/σης του ΠΣΔ την κάλυψε με πλατφόρμα, που δεν είναι εξελληνισμένη, γνωστής ξένης εταιρίας, στην οποία μας ενημέρωσε ότι παρέδωσε τα προσωπικά μας δεδομένα χωρίς να μας ρωτήσει, κάτι που δεν είναι δεοντολογικά αποδεκτό. Αναφέρθηκε ότι η εταιρία πρόσφερε τις υπηρεσίες της στο υπουργείο δωρεάν όμως όλοι γνωρίζουμε ότι οι μεγάλες εταιρίες λειτουργούν με μακρόπνοο σχέδιο, αποσκοπούν στη διαφήμισή τους και πάντα κινούνται με γνώμονα το κέρδος. Επιπλέον δαπανήθηκαν στην ελεύθερη αγορά μεγάλα ποσά για την δημιουργία και συντήρηση της ιστοσέλιδας «μαθαίνουμε στο σπίτι» ενώ κατά την άποψή μας θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή και συντήρησή της το προσωπικό που εργάζεται υπό την εποπτεία του υπουργείου παιδείας, ώστε να εξοικονομηθούν σημαντικά ποσά.
Στη συνέχεια το υπουργείο επιδόθηκε σε μια σειρά από παλινωδίες και ασάφειες μέσω εγκυκλίων και οδηγιών για την καταγραφή του εξοπλισμού φορητών υπολογιστών/συσκευών και τους αποδέκτες τους (σχολείο ή μαθητές;). Με πρόσφατη  ΠΝΠ ανέθεσε και πάλι στους Δντες να ανακαλύψουν (άραγε με ποιόν τρόπο;), ποιοι θα είναι οι δικαιούχοι μαθητές, ώστε να δανειστούν εξοπλισμό μέσω της διαδικασίας που ορίζει. Σε άλλο σημείο της αναφέρει ότι η εξ αποστάσεως εκπ/ση μπορεί να παρέχεται ακόμη και κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από τη Μ. Τετάρτη, 15/4/2020 έως και την Τρίτη του Πάσχα, 21/4/2020! Σε άμεση δε εφαρμογή της, τη Μ. Δευτέρα ο κ. Πρωθυπουργός με μια  σκηνοθετημένη” και επικοινωνιακού χαρακτήρα σύνδεσή του με το 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης σε ώρα τηλεδιδασκαλίας ανέφερε για αυτήν ότι: “ ... θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι μία πρόβα από το μέλλον αυτό το οποίο γίνεται .... ”. Τι άραγε να σηματοδοτούν όλα αυτά; Μήπως ότι με την εξ αποστάσεως εκπ/ση καταστρατηγηθούν εργασιακά μας δικαιώματα, όπως το ωράριο εργασίας μας και οι αργίες; Μήπως προκύψει μεγαλύτερος φόρτος εργασίας και μικρότερες απολαβές; Μήπως μελλοντικά χρησιμοποιηθεί για ν’ αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπ/ση; Ιδίως στα μικρά και απομακρυσμένα σχολεία με τους λίγους μαθητές; Ή μήπως, επίσης, χρησιμοποιηθεί ως κριτήριο αξιολόγησης;
 Είναι αυτονόητο ότι η τεχνολογία δεν πρέπει να ενοχοποιείται. Άλλωστε δημιουργήθηκε από τον άνθρωπο για να υπηρετεί τις ανάγκες του. Θα πρέπει όμως να χρησιμοποιείται σωστά, ώστε η γενικευμένη χρήση της να μη στρέφεται εναντίον των εργασιακών σχέσεων.
Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι θα εξακολουθήσουμε να είμαστε στην πρώτη γραμμή για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου. Έχουμε τη βούληση να συμπαρασταθούμε στους μαθητές μας την κρίσιμη αυτή στιγμή, όπως άλλωστε το πράξαμε και κατά τη διάρκεια της οικονομικής και της  προσφυγικής κρίσης, που σταθήκαμε όχι μόνο παιδαγωγοί αλλά και εμψυχωτές όλων των παιδιών, με συναίσθηση της κοινωνικής μας ευθύνης. Επιπλέον προειδοποιούμε το υπουργείο να μην κάνει σκέψεις να χρησιμοποιήσει την εξ αποστάσεως εκπ/ση σε βάρος των εργασιακών μας δικαιωμάτων διότι θ’ αντιδράσουμε έντονα και καθολικά.

Τέλος ζητάμε:

·         Να ενισχυθεί η δημόσια δομή του ΠΣΔ με τεχνικές υποδομές και να στελεχωθεί με το κατάλληλο προσωπικό.
·         Να επιμορφωθούν όλοι οι εκπ/κοί και να χορηγηθούν άμεσα από την πολιτεία ένα δωρεάν tablet σε κάθε μαθητή και δωρεάν σύνδεση στο Internet.
·         Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στην ψήφιση αντιεκπαιδευτικών νόμων εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία, την ώρα μάλιστα που, λόγω της απαγόρευσης των συναθροίσεων, τα σωματεία δεν μπορούν να συγκαλέσουν ΓΣ, να αποφασίσουν και να κινητοποιηθούν.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Β’ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Ο πρόεδρος



Αλέξης Τρίμης

Ο γεν. γραμματέας



Δημήτρης Ηλιόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου