Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

Ανακοίνωση με αφορμή τις εξαγγελίες για το Γενικό Λύκειο



Β'   Ε Ν Ω Σ Η                                                                 Κιάτο 25-09-2017   
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ                                                   Αρ. Πρωτ. 31                                    
               Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Δ/νση: ΚΛΕΙΣΘΕΝΟΥΣ 37
               20200 ΚΙΑΤΟ
         ΤΗΛ/FAX: 27420-22621

                                                                                                             ΠΡΟΣ: Σχολεία περιοχής μας

Ανακοίνωση με αφορμή τις εξαγγελίες για το Γενικό Λύκειο

Το υπουργείο παιδείας προ καιρού έδωσε στη δημοσιότητα πρόταση με αλλαγές στο Γενικό Λύκειο.
Βασικά σημεία της πρότασης είναι:
-          Σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπ/σης έως το 18ο έτος για όσους ξεκινούν το σχολ. Έτος από το 2017 -2018
-          Διακριτές δομές ΓΕ.Λ και ΕΠΑΛ
-          Α’ ΓΕΛ (όλα σχεδόν τα μαθήματα υποχρεωτικά) και Β’ ΓΕΛ (περισσότερα μαθήματα επιλογής) τάξεις γενικής παιδείας, Γ’ ΓΕΛ τάξη προπαρασκευής για την Γθμια εκπ/ση ή για την επαγγελματική ζωή μετά το λύκειο.
-           Β’ και Γ’ ΓΕΛ με σαφώς λιγότερες ώρες μαθήματα και περισσότερες ώρες το καθένα
-          Το απολυτήριο της Γ’ Λυκείου θα προκύπτει: 1) από τους βαθμούς των δύο 4μήνων σ’ ένα ποσοστό και α) Διαγώνισμα 1ου 4μήνου τον Ιανουάριο για κάθε μάθημα την ίδια μέρα με θέματα από ειδική πλατφόρμα που καταθέτουν τα χαράματα της ίδιας μέρας επιτροπές έμπειρων εκπ/κών απ’ όλες τις περιφέρεις και με αυτόματη διόρθωση των απαντήσεων β) Εργασία που θα πραγματοποιείται για κάθε μάθημα εντός σχολείου υπό την καθοδήγηση του εκπ/κού της τάξης, που θα κατατίθεται σε ειδική πλατφόρμα, που θα ελέγχεται για την περίπτωση αντιγραφής και που θα βαθμολογείται ανώνυμα από αξιολογητές ειδικού μητρώου και 2) Από το ποσοστό βαθμού κεντρικά οργανωμένων εξετάσεων τον Ιούνιο με ανώνυμη διόρθωση.
-          Τρόπος εισαγωγής στην Γθμια εκπ/ση:  Ο βαθμός πρόσβασης θα προκύπτει α) Από τις εξετάσεις του Ιανουαρίου μόνο αν ο βαθμός αυτών των εξετάσεων βοηθά για να βελτιωθεί ο βαθμός των κεντρικών εξετάσεων του Ιουνίου β) από τις κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις του Ιουνίου και γ) το βαθμό του απολυτηρίου (στην αρχή περιορισμένη συμμετοχή 20%) και σταδιακά θ’ αυξάνεται, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στην ενδοσχολική αξιολόγηση. Οι κεντρικές εξετάσεις του Ιουνίου θα αφορούν σε 4 μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα και γραμματεία κοινό μάθημα και 3 ακόμη που θα επιλέγει ο μαθητής). Από το επιλεγμένο ζεύγος μαθημάτων θα εξαρτάται το επιστημονικό πεδίο. Το 3ο μάθημα είτε θα συνδυάζεται με μάθημα του προηγούμενου ζεύγους, δημιουργώντας νέο ζεύγος, που θα δίνει πρόσβαση σε άλλο επιστημονικό πεδίο είτε θα επιλέγεται μάθημα που προαπαιτείται για συγκεκριμένο τμήμα (σε συνδυασμό με το ζεύγος που επελέγη) δηλ. σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική είτε απλά θα επιλέγεται μάθημα που ενδιαφέρει το μαθητή.
Η πρόταση αυτή εάν εξαιρέσουμε την εξαγγελία περί σταδιακής επέκτασης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που είναι πάγιο αίτημα του κλάδου, δεν έχει καμία σχέση με βασικά και πάγια αιτήματά μας όπως: η αποσύνδεση του λυκείου από το σύστημα πρόσβασης στην Γθμια εκπαίδευση και η ανάδειξη του αυτόνομου μορφωτικού του ρόλου και ο απεγκλωβισμός του λυκείου από την εξετασιοκεντρική του μορφή, που οδηγεί τους μαθητές στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα. Όμως το προτεινόμενο σύστημα δημιουργεί και άλλα προβλήματα όπως η περαιτέρω εξειδίκευση- εμβάθυνση του γνωστικού επιπέδου κάποιων βασικών επιστημών με αύξηση ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων που αναφέρονται σε αυτές με ταυτόχρονη μείωση ωρών διδασκαλίας άλλων μαθημάτων γενικής παιδείας με συνέπεια αφενός μεν να ανεβαίνει ακόμα περισσότερο ο βαθμός  δυσκολίας  του Γενικού  Λυκείου, και αφετέρου να μην ολοκληρώνεται η βασική γνώση γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές και ταυτόχρονα να δημιουργούνται μεγάλα πλεονάσματα συναδέλφων σε μια σειρά ειδικότητες. Είναι προφανές ότι ένα τέτοιο λύκειο θα είναι πιο δύσκολο και επομένως δε θα χωράει όλους τους μαθητές με αρκετούς ν’ αποφασίζουν να το εγκαταλείψουν.
Εκτιμάμε ότι οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο είναι πρόχειροι και επικίνδυνοι πειραματισμοί. Γι αυτό δεν αρκεί μόνο η θέση της ΟΛΜΕ ή των ΕΛΜΕ. Πιστεύουμε ότι πρέπει να συνεδριάσουν  και να πάρουν θέση οι σύλλογοι διδασκόντων όλων των σχολείων και πρώτα απ' όλα των Λυκείων. Κανένας ΟΟΣΑ και κανένας σύμβουλος του υπουργού δεν ξέρει καλύτερα τα προβλήματα του Λυκείου απ' όλους όσοι δουλεύουν σ' αυτό.
Για  το  θέμα  αυτό  θα  προσπαθήσουμε να  διοργανώσουμε εκδήλωση με ομιλητές από το ΔΣ της ΟΛΜΕ και εκπρόσωπο από το ΙΕΠ.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Β’ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                                        Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



Στράτος Παγδάτογλου                                                                               Παναγούλα (Λίτσα) Ευθυμίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου